Valberedning

Valberedningen består av medlemmar i vår bostadsrättsförening och utses på föreningsstämman.

Vårt uppdrag är att se till att vi har en komplett och kompetent styrelse, revisorer och valberedning som på ett tryggt sätt sköter vår föreningen och dess framtid.

Valberedningen arbetar helt och hållet på uppdrag av ägarna, dvs föreningens medlemmar. Styrelsen har därför inget mandat att lägga sig i valberedningens arbete.

Valberedningen lägger fram personförslag till bostadsrättens medlemmar för inval/omval i samband med vårt årsmöte. Ev kan detta även ske vid andra tidpunkter under året om någon invald av någon anledning väljer att avgå under pågående period. De som nomineras och föreslås till förtroendeuppdrag bör presenteras med namn och kompetens på stämman, på ett så objektivt och sakligt sätt som möjligt.

Valberedningen motiverar varför just de föreslagnas kompetens behövs i styrelsearbetet.

Valberedning

Kajsa Fernström Nåtby