Att vara medlem

Att bo i bostadsrätt ger en möjlighet att påverka föreningens ekonomi, vad som ska göras/inte göras.

En medlem = 1 röst

Utnyttja rättigheten. Och respektera skyldigheten det också innebär. Följer man inte de lagar och stadgar som styr boendet kan man förverka sin rätt att bo. Du blir alltså av med din lägenhet! Detta gäller också om den som hyr din lägenhet i andra hand inte sköter sig.

Hur kan jag påverka?

Anmäl ditt intresse till valberedningen om du vill vara aktiv i styrelsen. Kom på medlemsmottagningen eller skriv brev om du har någon idé eller synpunkt! Driv en fråga eller starta en grupp för medlemmar med gemensamt intresse. Hörnet kan användas till mycket! Kom till årsmötet! Skriv en motion. Anmäl fel och brister (dörrar som inte går igen etc.) till fastighetsskötaren.

Tala med grannarna

Pratar vi med varandra får vi en tryggare förening och vågar ha "civilkurage" att tala med grannar som kanske inte sköter sig. Att någon missköter sig är inte den personens ensak.

Vi äger Brf Luxlampan 9 tillsammans!